Twee keer luxe.

Een natuurkampeerterrein, ga er naartoe! En als je niet van kou en behelpen houdt, ga dan in mei of in juni. Het is er fantastisch. Voor leuke mensen dan, he? Als je geen leuk mens bent, blijf dan maar weg. Want naar natuurkampeerterreinen gaan alleen maar leuke mensen. Echt. Wij bijvoorbeeld….

En er is ook natuur. Zomaar. Gratis. Je wandelt er zo naartoe. De grens tussen kamperen en natuur is nergens zo vaag als bij een natuurkampeerterrein. Zo wandelden wij rondom de Kuinderplas (want daar waren we) en aan de overkant van die plas vond ik gewoon nog een aantal plekken voor tenten. Alleen wandelend te bereiken, of met een bootje. Daar heb je overigens géén wc, géén waterpunt. Moet je effe voor varen of een kuiltje graven…

Er zijn ook vlotten waarop je je tent kunt zetten. En plateaus tussen de bomen. Ook tof…

Er waren héél veel vogels en ook waren er paarden. Zelfs de slapende exemplaren vond ik eng maar we wandelden er toch maar tussendoor. Teruglopen was even geen optie… Uiteindelijk maakte ik er zelfs een foto van, van dat slapende exemplaar dan, he? Nee ik ben geen paarsenmens….

Wat een luxe: zo veel ruimte, zo veel rust, en kijk eens naar die luchten….

Zonne en ik hebben ’s nachts nog naar de sterren gekeken; ik wees haar Orion en Grote beer…

Om onverklaarbare redenen was mijn accu leeg toe we vanmorgen weg wilden rijden. En aangezien er alleen maar toffe mensen op een natuurkampeerterrein slapen, wilde de meneer die ik om hulp vroeg me best helpen. Hij had alleen een gehuurde camper en de accu was wel erg goed weg geborgen. Wel ergens een waarschuwing gevonden dat je de accu niet mocht connecten met een externe dinges als je niet eerst die accu van de dinges zou dingesen.

Ik ging dus toch maar even verder vragen, ook de tweede meneer wilde wel helpen en ook deze meneer wist nog minder van auto’s dan ik. In ieder geval minder van accu’s. Ik weet daar inmiddels alles van. Niet de eerste keer dat ik met een lege accu sta maar na twee nachten is wel erg snel….

Anyway. Met behulp van de startkabels van de Boswachter en meneer nummer twee startte Sunny weer. En die meneer weet nu: eerst zwart op min dan rood op plus. En eerst rood loshalen dan zwart.

Twee nachten sliepen we in de Sunnybus, vandaag zijn we weer thuis. We waren nog even in Friesland, gewoon omdat het kan (en om er mijn eerste Friese cache te zoeken…).

Op de terugweg roep Urk ons dus daar gingen we maar even langs.

Vuurtoren gezien. Museum bezocht (want museumjaarkaart…). Vis gegeten. Blijft toch raar om door een landschap te rijden dat de bodem van een zee was en door mensen effe droog gelegd… en dan Schokland zien liggen, dat vroeger een eiland was.

Daar hadden we natuurlijk óók gewoon naar toe moeten gaan… maar hee… we waren op weg naar huis…

Het was fijn om weer thuis aan te komen. Lekker douchen, want het toiletgebouw van het natuurkampeerterrein was niet verwarmd dus brr dan maar effe niet.

En dat je dan na het douchen maar één broek hoeft aan te trekken of wanneer de gordijnen dicht zijn helemaal niks. En gewoon naar de bank kunt lopen zonder obstakels. Dat je naar de wc kunt zonder sloffen uit – hinkstapsprong over Pippa – schoenen aan – jas aan – busdeur open – Pippa vertellen dat ze moet blijven – Pippa die ontsnapt – achter de hond aanrennen en roepen – hond terug in de bus – bus dicht – naar het toiletgebouw – plassen…

En vice versa.

Misschien gaan we over een dag of twee wel nog even naar een ander natuurkampeerterrein. Maar even thuis is ook wel erg luxe!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in buiten, genieten, Geocaching, leukedingendoen, remember2018, SunnyBus. Bookmark de permalink .

10 reacties op Twee keer luxe.

1. Mom4life zegt:

Ik vind jouw blogs zo leuk. Jij bent zo lekker eigen!

Liked by 1 persoon

2. Heerlijk verhaal en niets fijner als in de natuur kamperen.

3. Nans zegt:

Klinkt heerlijk (het weg zijn én het thuis komen ;-)). Wij hebben lang eenvoudig gecampert, maar beslist niet in de winter. Wel in maart met een kruikbij het naar bed gaan (want geen kachel en dergelijke aanwezig).

4. hanneke161 zegt:

Heerlijk, natuurkampeerterreinen! Ik ben zéker geen winterkampeerder, maar ik popel om er weer op uit te gaan met fiets+tentje. En dan naar het terrein in Loenen, of in Huizen, of in Elburg (waar ik me ooit verbaasde over een natuurkampeerterrein mét warme douche, toilet en slechtweeraccomodatie – en de vraag terug kreeg: Hoe oud bént u eigenlijk 😉

Liked by 1 persoon

5. pienpeace zegt:

Wij gaan wel eens naar de matuurcamping in Wehl. Daar is het ook heerlijk vertoeven.

Wat vind jij daarvan?

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )