De volgende keer toch maar weer een natuurkampeerterrein….

We gingen vier dagen naar de camping: even verandering van omgeving. Rekening houdend met de wensen van Zonne zocht ik een camping met zwembad en iets van entertainment voor de kinderen. Zo zou het voor Zonne wat gemakkelijker zijn om vriendjes te maken, immers.

Op de camping bevonden zich veel stacaravans en ook wat vakantiehuisjes. Veel van die stacaravans waren in eigendom, maar evenveel leken te huur te zijn en er was ook een gedeelte met zo’n 50 kampeerplekken. Daar zouden wij gaan staan.

Nou. Daar gingen we. Drie kwartier met de auto. Pippa ging ook mee.

De tent opzetten vind ik altijd een leuke klus en nadat we na de verkoop van onze sunnybus in het voorjaar, een maand of drie geleden voor het eerst onze nieuwe tent opzetten en daarna nog eens een weekend op een natuurkampeerterrein hadden gestaan, waren we nu al een op elkaar ingespeeld team. Binnen no time stond ‘ie en de onlangs bijgekochte luifel was een fijne extra. Zo luxe had ik nog nooit gekampeerd. Ik had zelfs een kastje gekocht voor de pannen en de borden en om op te koken. Dat was heel wat luxer dan koken op de grond.

De buren van tegenover, met caravan, zaten op de eerste rij, toen wij de tent opzetten. Ook dat hoort bij kamperen: er is altijd iets te zien en soms ben jij het entertainment. Ik stelde me voor en we kletsten wat. Aardige mensen. Ze waren er alleen in het weekend, vertelden ze. Ze hadden een seizoensplek. Een dag later vertrokken ze dus en we zagen ze niet meer terug. Dit weekend zijn we er immers niet meer.

Al snel merkte ik op dat we – op wat pubers die zich te groot voelden om nog bij hun ouders in de tent te slapen – de enigen waren die in een tent sliepen. Om ons heen stonden verder alleen maar caravans, met hier en daar een vouwwagen.

Vervolgens zag ik dat veel caravans er al een tijdje stonden. Onder de scheerlijnen van de voortent stond het gras hoger. Sommige caravans hadden ook wel erg groen gras: nepgras, toen ik beter keek.

En ja. Toen bleek dus eigenlijk dat we op een camping beland waren met bijna alleen maar vaste gasten. Het “restaurant” bleek een snackbar en in het “grand café” was vast ook wel koffie en fris te koop, maar het voelde aan als een bruine kroeg. Met alleen maar stamgasten. Net zoals op het terras bij de snackbar. En in het zwembad.

Het entertainmentteam bestond niet uit jong frisse enthousiaste studenten. Voor het zwembad moest je je vanwege corona inschrijven voor een tijdslot van maximaal een uur. Desondanks maakte Zonne al snel vrienden en zij vermaakte zich prima.

Ik had een boek en het bos dichtbij en dat was prima.

’s Avonds hadden de mensen van drie kampeerplekken verderop steevast veel aanloop en in de loop van de avond werd dat gezelschap steeds luidruchtiger. Met een alcoholische ondertoon, duidelijk te horen. Ik heb daar overigens nooit zo veel last van. Ik heb de slaapgenen van een marmot en Zonne gelukkig ook.

Maar het bos was leeg. We maakten dus lange wandelingen. En ik vond het niet zo erg dat we er maar een halve week waren. Deze keer was ik extra blij om weer in de rust en luxe van mijn huis terug te keren.

7 gedachten over “De volgende keer toch maar weer een natuurkampeerterrein….

1. Hai Mariimma,

Is de camping aan de Rijn bij Oosterbeek niks voor jou voor een weekendjeweg? Relaxte sfeer, water, haventje, terras met houtvuur. Dichtbij en toch ff helemaal weg:-)

Groet, Martine

Geliked door 1 persoon

2. Oh zo’n vervreemd gevoel kan je daarvan krijgen. Herkenbaar! En kom ik weer aan met een ongevraagde tip: ben je bekend met het NIVON? Ik denk altijd, wie niet, maar niet iedereen blijkt het te kennen. Niet alleen de huizen, maar ook de campings vond ik altijd ideaal toen mijn zoon klein was om vakantie te vieren. Niet zo duur, wel heel gezellig. En Natuurvrienden, dus altijd in het groen.

Dat vervreemde gevoel heb ik daar nooit ervaren.

Groetjes Jacqueline

Geliked door 1 persoon

Wat vind jij daarvan?

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )